تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: طی دو ماه گذشته 3.5 تن از انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

3.5 تن مواد مخدر در استان کشف شد

به گزارش قدس آنلاین حسین مولوی نسب اظهار داشت : در همین رابطه 4 هزار و 800 نفر دستگیر و 4  هزار و 155 پرونده نیز تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی  افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 18 باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده اند ؛ ضمن اینکه 130 دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز از این افراد کشف و ضبط شده است.

برگزاری 10 طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

مولوی نسبت در ادامه از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در راستای مقابله با خرده فروشان خبر داد و گفت: از سال 90 با آغاز طرح ارتقای امنیت اجتماعی تاکنون به نتایج خوبی دست یافته‌ایم و بیش از 10 تن مواد مخدر در راستای این طرح کشف شده و 12 هزار و 400 نفر در اجرای آن دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای مرحله از طرح و کشف 10 تن مواد مخدر در سال 93، افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز 10 مرحله اجرا گردید و بیش از 800 کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد.

20 درصد معتادان جمع آوری شده به جامعه و خانواده باز می گردند

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: یکی از سیاست ها و برنامه های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع آوری معتادان کارتون خواب و ولگرد است و در همین راستا در سال گذشته در 25 مرحله 2 هزار و 500 نفر جمع آوری شده اند.

مولوی نسب اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تاکنون نیز طی 13 مرحله جمع آوری 800 معتاد جمع آوری به مراکز نگهداری معرفی شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمارهای مختلفی از بازگشت معتادان به جامعه و خانواده ارائه می شود، گفت: طبق آخرین آمارها 20 درصد از معتادان بهبود یافته در کمپ ها و مراکز نگهداری به جامعه و آغوش خانواده باز می گردند.

وی در خصوص اقدامات این ستاد برای حلقه مفقوده بین دستگیری، نگهداری و بازگشت مجدد به سوی مواد مخدر، افزود: همه به این نکته ادعان دارند که هدف ما از دستگیری و نگهداری از معتادان عدم بازگشت آن ها به سوی مواد مخدر است و در همین راستا کارگاه هایی برای اشتغال این افراد دایر شده است.

اقدام جهادی برای دستگیری خرده فورشان مواد مخدر

مولوی نسب تاکید کرد: امسال یکی از مهمترین سیاست های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 94 برخورد و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر است که در ابلاغیه سیاست های ستاد از آن به عنوان اقدام جهادی یاد شده است.

وی افزود:  بر همین اساس اقدامات خوبی از ابتدای سال تاکنون انجام شده و تلاش کرده ایم که هیچ نقطه ای از مشهد برای مواد فروشان امن محسوب نشود.

مولوی‌نسب افزود: خراسان رضوی در دهه‌های گذشته تبدیل به بارانداز قاچاقچیان شده بود اما با توجه به هماهنگی خوب مسئولان استانی در حال حاضر خراسان رضوی از ناامن‌ترین نقاط کشور برای قاچاقچیان است.

3.5 تن مواد مخدر معدوم می شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: چهارم تیر ماه سال‌ جاری همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر 3.5 تن مواد مخدر معدوم  می شود. وی افزود: این اقدام در محل اردوگاه آموزشی ثامن‌الائمه مشهد انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.